biznesu
2013W 2013 r. wartość światowego rynku urządzeń klimatyzacyjnych osiągnęła wartość 91,6 mld USD. W stosunku do roku poprzedniego nastąpił wzrost o 5,5 proc., jako że w 2012 r. obroty klimatyzatorami w skali świata wyniosły 86,8 mld USD. Jest to niezbity dowód, że w branży tej ostatecznie zakończył się okres gorszej koniunktury.
Tempo wzrostu sprzedaży było dość zróżnicowane: od ponad 8 proc. w obu Amerykach po 2 proc. w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.
Największym rynkiem na urządzenia klimatyzacyjne z dalszym ciągu jest Azja. Zeszłoroczną wartość sprzedaży oszacowano tam na 51,6 mld USD (56 proc. rynku światowego). Z kolei w ramach tego kontynentu prym wiodą dwa kraje: Chiny i Japonia, na które w 2013 r. przypadło aż 82 proc. łącznej sprzedaży w państwach azjatyckich.
Wartość rynku USA na urządzenia klimatyzacyjne w 2013 r. wyniosła 12,8 mld USD (zwyżka o 6 proc.). W Europie z większych państw spadek sprzedaży wystąpi wprawdzie tylko w dwóch (Włochy i Hiszpania), ale na całym kontynencie tempo wzrostu było raczej niewielkie (wspomniane 2 proc.).